Netcom kundesenter, hva kan jeg IKKE hjelpe deg med!

Nå er jeg irritert på netcom kundesenter-dama, selv om jeg ifølge henne bare har meg selv å takke.

Da vi flyttet hit så kjøpte jeg et netcom mobilt bredbånd for å ha mens vi pusset opp og ventet på å få installert vanlig bredbånd. Men etterhvert så fant jeg ut at den lille dingsen holdt mer enn nok til mitt bruk. Det var jo mye billigere og ikke så mye rot som det blir med disse andre boksene. Så jeg beholdt like så godt bare den lille netcom dingsen.

I høst da de kjørte kampanje på halv pris i et år så slo jeg til og tok nye tolv måneder med binding. Men jeg trengte ikke noe ny dings til 1 krone, for jeg hadde jo en fra før.

Men i ettermiddag så tok dingsen min kvelden og jeg kjørte avgårde for å skaffe en ny. Og jeg så nok ut som et stort spørsmålstegn da mannen på spaceworld sa at jeg måtte betale 1000 kroner for en ny!! Så han ba meg om å ringe netcom i stede, de fikser det sikkert!

Så kom jeg igjennom til netcom

"netcom kundesenter hva kan jeg hjelpe deg med?" Sa den sløve jentestemmen.

Jeg la frem saken min og fikk til svar.

"hvis du skal ha modemet(som dingsen tydeligvis heter) billig så får du kjøpe med abonnement!"

Veeel, det er jo nettopp det at jeg har abonnement, som jeg har binding i et år på. Og da jeg takket ja til det så tenkte jeg ikke tanken en gang at jeg måtte ha bedt om en ny dings i samme slengen. "Kanskje jeg bare kan få kjøpe den for ei krone nå?" prøver jeg meg....

"Nei, du må kjøpe abonnement i tillegg!"

"Så det du sier er at hvis jeg hadde sagt opp abonnementet mitt og bestilt på nytt så hadde jeg fått modem til 1 krone, men siden jeg bare ringte og sa at jeg ville fortsette med abonnementet så må jeg betale 1000 kroner?"

"Ja!"

Veeeel... Hun burde vel heller ha svart "netcom kundesenter, hva kan jeg IKKE hjelpe deg med da hun tok telefonen!"





2 kommentarer

annettesfoto

14.apr.2011 kl.22:27

Å herregud, dette blir bare tragisk! jeg ville sagt opp hele greia..

Unni

15.apr.2011 kl.13:30

Jeg har ADSL fra Telenor. Riktignok går det litt tregt, men det er pga at vi bor der vi bor - ligger i "grenseland" for hurtig nett. Forsøkte å oppgradere nettet selv via hjemmesiden på lørdag og fikk beskjed om at det kunne ta 24 timer innen ok. Problemet var at nettforbindelsen falt helt ut! Jeg tenkte som så at jeg fikk vente 24 timer og KANSKJE forbindelsen ble ok igjen av seg selv!

Det gjorde den ikke og mandag formiddag ringte jeg Telenor og fikk etter kun 1 minutt kontakt med en hyggelig dame. Hun hadde en rekke forslag om hvordan jeg skulle fikse det selv, bl.a. krype under pulten og koble om kablene. Det tok jo litt tid å finne riktig, men den hyggelige damen sa at bare ta den tiden du trenger "jeg har god tid". Etter at "alt" var prøvd, sa hun at da måtte hun ta kontakt med en montør og at det ville bli fikset innen kl 20 dagen etter (på tirsdag). Fikk SMS om framdrift og kl 14 tirsdag fikk jeg SMS om at NÅ var alt i orden og det var det! Jeg var kjempefornøyd med behandlingen jeg fikk.

Skriv en ny kommentar

hits